implantmavi

İmplant tedavisi nedir?

İmplant Cerrahisinde operasyonun dan  önce hastaya lokal anestezi uygulanır. Bu anestezi sebebiyle operasyon  sırasında hasta hiçbir şekilde acı veya ağrı hissetmez. İmplant yapılan hastalarda aynı gün anestezi etkisi dağıldıktan sonra hafif ağrılar olabilir. Bu ağrılar normal karşılanmaktadır. Operasyon sonrası diş hekiminin önerdiği ağrı kesici kullanılarak bu durum giderilir. İmplant yaptıran hastalara daha sonra sorulduğunda bu ağrının normal diş çekiminde yaşanan ağrıya benzer olduğu söylemektedirler. Problemsiz tamamlanan ameliyatlarda  implantların varlığını
unutacak kadar rahat olursunuz.

Bazı istisnai durumlarda hastaların aşırı tepkilerinden dolayı veya korku ve heyecan yaşayan hastaların talepleri doğrultusunda diş hekimi genel anestezi altında bu işlemi yapabilmektedir. Genel anestezi altındaki hasta uyurken cerrahi operasyon başarılı bir şekilde tamamlanır.

Anestezi yapılan hasta implant ameliyatı için daha önceden hazırlanan hijyenik önlemlerin eksiksiz olarak alındığı
implantoloji kliniğine alınır. İmplant yerleştirilmeden önce daha iyi görüş açısı için dişeti bir miktar açılır. Daha sonra
titanyum implant için gerekli yuva delinerek açılır. Bu esnada bir miktar kanama olur. Bu kanama normal olmakla birlikte kontrol altındadır. Çene kemiğine uygulanan yükü azaltmak için yuva küçükten başlayarak büyütülür. Bu bölge anestezi altında olduğu için ağrı hissedilmez. Açılan yuvaya implant yerleştirilir ve kapatma vidası takılarak işlem bitirilir. Titanyum implantın kemikleşmesi için 1-3 ay arasındaki bekleme süresine geçilir. Anestezide dahil olmak üzere yarım saat içinde ameliyat tamamlanır.

* İmplant tedavisi planlanması aşamasında kullanılan bilgisayarlı tomografi kesitlerinde kemik yoğunluğu ölçümü hekimin cerrahi işlem öncesi değerlendirme yapabilmesi açısından önemli faydalar sağlamaktadır.

* İmplant stabilitesinin değerlendirilmesi aşamasında implant çapları açısından değerlendirme yapıldığında herhangibir fark çıkmamasını da yapılan implant sistemindeki farklılığa, implant çapı son frez ilişkisindeki farklılıklara bağlamak söz konusu olabilir

.
* Dental implanlar sayesinde Diş Eksikliği tedavisi çok kolaylaşmıştır.Diş eksikliğinin tedavisi hastalar için her
zaman temel ihtiyaçlardan biri olmuştur. Eksik diş veya dişler nedeni ile kaybolan estetik ve fonksiyonun tekrar hastaya kazandırılması dişhekimliğinin temelini meydana getirmiştir. Bu amaç ile geliştirilen protezlerler arasında sabit olanlar çoğunlukla ilk tercih edilen popüler restorasyon çeşitleri olmuştur.

0 cevaplar

Cevapla

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!